Pigekapsejlads er for piger og kvinder i alle aldre

Kom og vær med! Det er sjovt, godt samvær, lærerigt og frisk luft på vandet!

Pigekapsejlads

Det er kun få sejlklubber, der har pigekapsejlads, men i Jyllinge er vi nogle friske piger, der hver mandag aften i sæsonen, konkurrerer og har det sjovt på vandet. Først har vi sejlads på banen lige nord for Lilleø og bagefter mødes vi i klubhuset, hvor vi spiser, nyder den smukke udsigt fra klubhuset og taler livligt om aftenens sejlads.

Vi er voksne piger i alle aldre. Nogle har mange års erfaring, andre er helt grønne.

Vil du med på en sejltur?

Du er velkommen til at komme med som gast og prøve om det er noget for dig.

kontakt Helle Toft på tlf. 20 99 81 99 eller på pigekap@jyllingesejlklub.dk

Sæsonstart den 3. maj 2021

Sæsonen starter med et opstartsmøde i klubhuset i april. På mødet taler vi om de kommende aktiviteter for året. På opstartsmødet får vi også overblik over, hvor mange både, skippere og gaster der er med og laver en fordeling, så der kommer flest mulige både og gaster på vandet.

Der er gode muligheder for at være med på den plads du gerne vil være på. Du skal være velkommen som gast eller skipper, erfaren eller uerfaren med eller uden båd.

Lær at trimme din båd

Når man sejler kapsejlads, lærer man meget om at trimme båden. Både så den sejler hurtigere, men også hvordan alting virker.

Klubmesterskab

Sejlsæsonen afsluttes med klubmesterskab den 2. sidste lørdag i september måned. Der sejles på Bredningen og der sejles 2 op/ned baner og en distancebane. Dagen afsluttes i klubhuset med spisning, hygge og præmieoverrækkelse.

I november måned holdes en gløggaften, hvor vi hygger, taler om sæsonen der er gået og om den kommende sæson.

Vi sejler hver mandag i sæsonen. Kom og vær med!

Sæsonen starter 3. maj til 28. juni og 2. august til 14. september 2021.

Har du lyst til at sejle med eller bare høre mere?

Kontakt Helle Toft på pigekap@jyllingesejlklub.dk

Læs mere her:

Når vejret tillader det bruger vi spiler. Hvis du ikke har prøvet det før, så er det en fantastisk mulighed for at lære det.
Lotte F og besætning fik en flot 2. plads. Her fra en smuk aftentur på vandet.
Lotte Palm og besætning vandt klubmesterskaberne for pigekapsejlads i 2020. Stort tillykke til Lotte og besætning, med en samlet 1. plads, både for aftensejladserne og klubmesterskabet.