Stiftet 24. juni 1945

Jyllinge Sejlklub favner bredt inden for vandsport og der er langt til kanten, hvis du har hjerte for sport og sjov på- og i vandet. Bestyrelsens fornemmeste opgave, er at holde snoren lige og samtidig binde enderne sammen, så vi alle får mulighed for at have det sjovt med at dyrke vores sport på en sikker måde.

Formålet er uddannelse til sikker færdsel på og i vandet både for unge og knap så unge.

De sportslige aktiviteter, drives og administreres af hver deres afdeling, tildelt stor frihed til egen udvikling og sammensætning af aktivitetsudbud og her på siderne kan du læse mere om hver enkelt afdeling.

Find beskrivelserne under menuen i toppen.

Afdelingerne

Aktiviteterne tæller her i 2021 følgende afdelinger, som vil præsentere sig selv under hver deres særskilte afsnit her på siden.

• Jolle-/ Surf- og ungdomsafdeling
  • Sejlerskole
  • Pige-/ damekapsejlads
  • Kapsejlads
  • Kajakafdeling
  • Sauna & Vinterbad

Klubben i øvrigt

Klubben råder over jollepladser på land, som udlejes til klubbens medlemmer og deres private fiske-/ sejljoller eller robåde. Der er slæbested og adgang til trækspil. Desuden giver afdelingerne mulighed for leje af plads til privat udstyr for både surfere og kajakker.

Jyllinge Sejlklub er medlem af specialforbund som Dansk Sejlunion og Dansk Kano- og Kajakforbund, begge under DGI, hvilket giver medlemmerne en række rabatter på bl.a. forsikring og udstyr.

Året rundt

Med så stor spredning i aktiviteterne, har vi medlemmer på havnen året rundt. Selv i de hårdeste vintermåneder, hvor vinterbaderne er i deres es. Derudover prøver vi at benytte de mørke måneder, til jævnligt at samles fra alle afdelinger, til underholdning, foredrag og læring i klubhuset.

Faste traditioner

Historisk set er vi en sejlklub, hvor klubstanderen er et fast omdrejningspunkt og hvortil faste traditioner er knyttet. Hvert forår indledes den (primære) sejlende sæson i april med vores standerhejsning, og afsluttes igen med standernedhaling i oktober. Men som skrevet tidligere, lukker vi aldrig, men skifter er bare aktiviteter og regelsæt. Det kolde vand er jo ikke helt ufarligt, og chancen for at møde andre på vandet, skulle man være i en svær situation, er mindre i den mørke sæson.

Har du lyst til at være med, så tag fat her og find mere information fra hver afdeling herunder