Kajakkursus i Jyllinge sejlklub

Kajakafdelingen udbyder i foråret og sommer 2024 tre kajakkurser for begyndere i havkajak (IPP 2).- kurserne vil kunne bookes fra Torsdag d. 1. februar 2024 Klokken 12.00.

Da det er intensive kurser, er mødepligt til alle dagene

Kursus 1

Torsdag den 23.  maj kl.18-21

Lørdag den 25. maj kl. 9-16.

Søndag den 26. maj kl. 9-16

Tirsdag den 28. maj kl.18 -21

KURSUS 2 (som ovenfor)

Torsdag den 23. maj kl.18-21

Lørdag den 25. maj kl. 9-16.

Søndag den 26. maj kl. 9-16

Tirsdag den 28. maj kl.18 -21

Ekstra dag torsdag d 30 Maj kl. 18-21 ( i tilfælde af meget dårligt vejr de andre dage)

KURSUS 3

Torsdag den 13.  juni kl.18-21

Lørdag den 15. juni kl. 9-16.

Søndag den 16. juni kl. 9-16

Tirsdag den 18. juni kl.18 -21

Tilmeldingen åbner fra Torsdag 1. februar 2024 kl. 12

Det sker her på siden efter først til mølle-princippet. Man skal være fyldt 15 år for at deltage i kurset. Sejlklubbens medlemmer har fortrinsret til kurset.

Tilmeldingen er først gældende, når vi har modtaget betalingen.

Bemærk også at den er bindende, og at vi som udgangspunkt ikke tilbagebetaler kontingent eller kursusafgift, hvis kursister bliver forhindret i at deltage i kurset eller vælger at afbryde undervejs. Vi foretager dog en konkret vurdering af hver enkelt situation.

Det er en klar fordel at du er i god fysisk form når du påbegynder kurset. Derudover skal du være indstillet på, at du kommer i vandet hver gang-også selv om vandet er køligt.

Bemærk at det er en forudsætning for at deltage i kurset, at du ved kursus start kan dokumentere, at du kan svømme 600 m i svømmebassin.

Priser:

For at deltage i kurset skal du være medlem af Jyllinge Sejlklub og kajakafdelingen. Her betaler du for 1 års medlemskab.
Årligt kontingent til Jyllinge Sejlklub inkl.  aktivitetsgebyr til kajakafdelingen  = 1.240kr.
Derudover skal hver kursist betale for selve kajakkurset, som i 2022 koster 1200 kr.
Du kan derfor forvente en samlet pris på 2.440 kr. + 150 kr. til nøglebrik til klubbens faciliteter.
Du kan se alle vores kontingentsatser her.

Mere info om kajakkursus i Jyllinge

Svømmeprøve

Det er en betingelse for at blive medlem af kajakafdelingen, at man kan svømme mindst 600 meter.
Hvis du skal på kursus hos os skal du derfor tage i svømmehallen og aflægge en svømmeprøve.(Du skal  bare i løbet af sommeren tage, en svømme prøve, i svømmehal, friluftbad, eller andet sted)
Sig ved billetkøb eller til bademesteren, at du skal tage et 600 m svømmebevis til en kajakklub. Så holder de øje med dig og skriver et lille diplom på, at du har gennemført.
I de fleste svømmehaller er det gratis, så I kun skal betale entre.
Svømmebeviset skal fremvises til instruktørerne på første kursusdag

Beklædning:

Vi har rabat aftaler med forskellige butikker

Som deltager på vores kajakkursus skal du være klar over, at du kommer i vandet hver gang, der er undervisning – og nogen gange flere gange pr. gang.

Det er derfor vigtigt, at du er fornuftigt påklædt og medbringer rigeligt skiftetøj. Vi gennemgår dette nærmere med årets kursister, men her er nogle gode råd

Vi anbefaler at være påklædt efter 3-lags-prinippet, da det er de bedste måde at holde sig varm, selvom det er vådt.

Inderst

• Undgå så vidt muligt bomuld, da det bliver koldt og tungt i vandet.
  • Medbring i stedet skiundertøj (helst i uld) som inderste lag.
  • Hvis I har strømper på, bør de også være i uld.

Mellemlag:

• Vi anbefaler, at vores kursister investerer i en våddragt. Den behøver ikke at være designet særligt til kajakbrug, men det bedste er modellerne “Long John” / “Long Jane”, som har lange ben men ingen ærmer. Disse dragter giver størst mulig bevægelsesfrihed.
  • Medlemmer af Jyllinge kajakklub kan få rabat ved indkøb af kajakudstyr. Årets kursister vil modtage nærmere information herom før kursusstart.
  • Yderste lag
  • Som yderste lag skal du have noget vindtæt.
  • Det kan eksempelvis være en regnjakke / vindjakke eller du kan investere i en rojakke til kajakbrug.

Fodtøj

• Du skal sørge for at have nogle sko på, som sidder fast (ikke klip-klappere). Derudover skal det være fodtøj, som må blive vådt.
  • Du kan med fordel købe et par neoprensko.

Pauser på land i løbet af kurset

Under kurset kan der holdes pauser i land , medbring derfor regnslag eller ekstra trøje for ikke at blive kold i løbet af  disse ophold.