Velkommen til Jyllinge Sejlklubs Windsurf afdeling!

Vi holder til i skurene på nordsiden af Jyllinge Lystbådehavn, bagved klubhuset.

Når vinden piver er der altid nogen på vandet. Her er optimale forhold når vinden er i vest, sydvest og nordvest, men også ganske udmærket i nord- og søndenvind. Holmene mod vest skærmer mod store bølger. På vindstille dage er der fine forhold til SUP.

Vi er meget begejstret for vores store blå legeplads, og vil gerne dele den med andre. Er du 13 år eller 75, pige eller dreng, voksen med barnlig sjæl – så er du velkommen til at prøve kræfter med denne fantastiske vandsport.

Vi tilbyder et par gratis prøvelektioner. Hos os kan du prøve både Windsurf og SUP. Får du blod på tanden kan du melde dig ind i sejlklubben, som afdelingen hører under. Eneste krav er, at man kan svømme 200 meter uden hjælpemidler, og har en stor portion tålmodighed. Vi har udstyr man kan låne. Til børn og unge er der mulighed for at låne våddragt. Vores dygtige trænere kan hjælpe dig med at få de mest basale færdigheder – herefter er du på egen hånd.

Vi har fast træning, tirsdage og torsdage fra standerhejsning (ultimo april) til skolernes efterårsferie. I skolernes sommerferie er der pause.

Vi har stor fokus på sikkerheden. På de faste træningsdage sætter vi en følgebåd i vandet hvis der er fralandsvind. Som nybegynder giver det dig trygge rammer at lære i.

Skriv til ungdom@jyllingsejlklub.dk hvis der er spørgsmål eller hvis du mod på en prøvelektion.

VELKOMMEN.