IPP1 instruktørkursus (2 dage)

Lørdag:       20. april 2024, kl. 08:30 – 16:30
Søndag:      21. april 2024, kl. 08:30 – 16:30
Sidste tilmelding:      Fredag       12. april 2024, kl. 19:00
Tilmelding:                    IPP1instruktor@jyllingesejlklub.dk
Betalingsinformation sendes, og når I har betalt, er I tilmeldt.
Max. 8 deltagere
Pris:                                  2000,- kr
Sted: Jyllinge Sejlklub, Strandpromenaden 2, 4040, Jyllinge

Kursusbeskrivelse:

Har du lyst til at undervise i havkajak? Så har du nu mulighed for at blive klædt på til det, ved at tilmelde dig Instruktør 1 kurset.

På kurset får du redskaber til at undervise på IPP1 niveau og til at kunne hjælpe på IPP2 kurser (nybegynderkurserne). Du får også mere fokus  på dine egenfærdigheder.

Har du lyst til at uddanne dig videre er IPP1 instruktør en forudsætning for at blive IPP2 instruktør.

Det forventes:

• At du tager et 8 timers vandrelateret Førstehjælps kursus (måske har du det allerede, de må højst være 2 år gammelt).
  • At du kan deltage i kurset alle 16 timer
  • At du er klar til 2 dage på og i vandet, og du har udstyret til det.

Hvad kan en Instruktør 1?

• Kan introducere nye roere til kajaksporten
  • Kan uddanne nye roere til IPP1 i kajak
  • Kan fungere som aktivitetsansvarlig for op til 8 roere i IPP 1 farvand
  • Kan fungere som hjælpeinstruktør på IPP 2 kurser/forløb
  • Kan videreuddanne sig til IPP2 instruktør

Hvad kan en Instruktør 1 ikke?

• Kan ikke selvstændigt tage ansvar for en gruppe i IPP 2 farvand
  • Kan ikke uddanne roere til IPP 2 niveauet
  • Kan ikke tage ansvar for mere end 8 roere af gangen
  • Kan ikke tage ansvar for roere med skørt/overtræk på

Underviserne:

Pernille Haugaard Jensen og Carl Høgstedt, begge IPP2 instruktører med mange års erfaring. Vi fokuserer meget på deltagernes aktive deltagelse i undervisningen

Lokationen:

Kurset afholdes fra/af Jyllinge Sejlklub, kajakafdelingen. Vi bor i midten af et fantastisk rovand med rigtig mange muligheder for korte og lange ture. Er det hårdt vejr, kan vi som regel stadig finde et beskyttet sted, hvor vi kan lege.

Du kan låne kajak, sprayskirt. træktov og redningsvest af os, hvis du synes det er praktisk, men al beklædning og andet udstyr medbringer du selv.

Du er selv ansvarlig for din forplejning incl. madpakke til lørdag og søndag. Frokostpausen holdes i det fri.

Har du spørgsmål – så skriv til IPP1instruktor@jyllingesejlklub.com eller ring til Pernille 2337926 eller Carl 53645917.