Kristian Bergen er SejlSikkert-ambassadør i Jyllinge Sejlklub og kontaktperson for Søsportens Sikkerhedsråd til alle i Jyllinge Sejlklub. Som SejlSikkert-ambassadør står Jeres ambassadør til rådighed, hvis du har spørgsmål om sikker adfærd til søs. Samtidig sætters der løbende fokus på at højne sikkerheden, det kan være gennem uddeling af materialer eller ved at sætte aktiviteter i gang i Jyllinge Sejlklub.

Landsdækkende indsats
Din lokale SejlSikkert-ambassadør er én blandt mere end 230 SejlSikkert-ambassadører, der det seneste år har meldt sig til at fremme sikkerhedskulturen blandt fritidsfiskere og -sejlere på havnene og på vandet i Danmark. Søsportens Sikkerhedsråd og TrygFonden står bag den landsdækkende indsats, der skal nedbringe antallet af drukneulykker og alvorlige hændelser blandt fritidsfiskere og -sejlere.

SejlSikkert-indsatsen har også en række sikkerhedsinstruktører tilknyttet. Din SejlSikkert-ambassadør kan derfor invitere en instruktør ud i jeres havn og afholde en sikkerhedsdemonstration om fx tjek af redningsveste. Du er meget velkommen til at tale med din SejlSikkert-ambassadør om ideer til klub-arrangementer over vinteren og i det tidlige forår.

Hent appen til din smartphone.
Læs mere på sejlsikkert.dk
Like Facebooksiden: ‘Sejl Sikkert – Brug Vesten
Kontakt din SejlSikkert-ambassadør Kristian Bergen på e-mail: sejlsikkert@jyllingesejlklub.dk.

De fem sejlråd
SejlSikkert-indsatsens budskaber er bygget op omkring de fem sejlråd:

• Lær at sejle
  • Hold dit grej i orden
  • Planlæg din tur
  • Hav en livline til land
  • Brug vesten