Kammeratskab og unikke naturoplevelser 10 cm over havoverfladen i kajakafdelingen

Velkommen til Jyllinge Sejlklubs Kajakafdeling. Klubben har eksisteret siden 1. oktober 2004 og vi er ca. 220 medlemmer ud af sejlklubbens 600 medlemmer. Kajakafdelingen råder over 43 havkajakker, 4 turkajakker og 3 børnekajakker en toerhavkajak samt to Surfski kajakker, alle til fri afbenyttelse for klubbens medlemmer.

I foråret 2007 blev klubhusets terrasse udbygget og vi fik derved mulighed for at have opbevaret yderligere 25 privatejede havkajakker. I 2010 fik klubben en container, hvor der er plads til 20 kajakker, og i 2016 yderligere en også med plads til 20 kajakker og i 2020 nok en container.

For at ro havkajak i klubben kræves, at du som minimum har opnået IPP2 bevis. Vi afholder årligt kurser med 16-20 kursister, men du kan også tage beviset i andet regi. Du skal have et bevis for at have gennemført 600 meters svømning i svømmehal. Kurset omfatter weekend/dagtimer i alt mindst 16 timer

Ønsker du at blive medlem send en e-mail til kajakafdeling@jyllingesejlklub.dk for nærmere information.

I sommerhalvåret holder vi klubaftener mandag og onsdag, hvor vi ror fælles ture eller træner kajakteknik i det beskyttede område ved klubben. Er du til vinterroning, mødes vi ofte kl. 10.00 søndag formiddag.

Vi har en 60+ gruppe, som ror om formiddagen midt i ugen, samt arrangerer småture ud i landet ligeledes midt i ugen.

Der arrangeres kortere eller længere udflugter af klubbens medlemmer, og til det formål er vi medejere af en kajaktrailer
I løbet af året afholder vi nogle sammenkomster, blandt andet velkomst til de nye kursister og fejring af deres frigivelse, Skt. Hans aften, grillaftener.

Vi har et kommunikations/administrationsprogram fra Memberlink, som både kører via en app og på pc`er.

Du kan også finde os på Facebook “Jyllinge Sejlklub Kajak”(Lukket gruppe, du kan blive medlem af ved medlemskab af kajak-afdelingen)

Sådan får du kontakt til kajakafdelingen i Jyllinge Sejlklub

Mail : kajakafdeling@jyllingesejlklub.dk